marți, 17 ianuarie 2012

Nici o, nici un...

nici un râu fără matcă

nici o sabie fără teacă

singură fără semne - eu

închisă între acolade

pe care nu le poți desface

gonindu-mi greierii



uneori e prea greu

să descoperi sub acuarele ploile

scapi culori în zăpadă

și crezi că toți îngerii

sunt prestidigitatori la spectacolul

de adio



preferi desenele pe asfalt

acolo trasezi linii

pe care păianjenii le numesc leagăne

deși eu le văd simple frânghii

unde-mi spânzur pașii

că să îți fiu aproape

când se dezmortește nepăsarea

drumului



și pentru că obosesc fără să vreau

câteodată

mă opresc la taverna din colț

să-l ascult pe Iordache

pierdut în magazinul de vise

unde rafturile se clatină

și mușterii se sterg la nas cu mâneca

să uite

că nici un râu nu e fără matcă

nici o sabie fără teacă

nici o iubire fără dureri

2 comentarii:

  1. ...obosesc şi eu, însă în noaptea trecută, în locuri diferite, din foştii tăi ani m-am cufundat în multe poezii...ce încântări şi ce plăcute ore-n bucurii.Cuvinte am puţine, oneste...tu omule poet, tu şoaptă, ai folosit (slujit) frumos un timp...

    RăspundețiȘtergere
  2. multumesc, Dane, sunt clipe strecurate in atatea ore de viata traita
    anna

    RăspundețiȘtergere