sâmbătă, 5 martie 2011

Anormal?




sursa foto Victor Mihiş


Să-ţi spovedeşti păcatul în mugurii de floare
Când primăvara-i cântec, lumină-n Dumnezeu,
Să baţi la porţi deschise, livezile-s în soare
Aşa tu vei purcede spre-un tainic elizeu.

Şi slobozeşte gândul în vântul cel subţire,
Seminţele ascunde în brazda de pământ,
Coboară-ţi în tăcere o ploaie-amintire
Din ele să renască acelaşi blând cuvânt.

Când ridul amăgirii se cuibăreşte-n frunte,
Iar moartea ne priveşte, un semn făcând din mâini,
Tu strigă iernii aspre cu nopţile-i cărunte
Că primăvara asta ne pune-n palme pâini.

Şi înfloreşte-mi lunca, iar duhul dimineţii
Presară-l peste sălcii, în ochi deschis pe mal,
Respire apa-n mine şi-n valurile vieţii
Să cânte armonia bizar de anormal.

5 comentarii:

  1. Am ezitat să vă contactez in mod public...
    (mai ales să năvălesc în blogul dumneavoastră, fără nici o legătură cu textul publicat)
    Dar o fac pentru că m-a surprins foarte plăcut întrebarea... timidă (asta m-a întristat):
    ”Păi unde e Extra Veralul? Aşa repede a plecat?”; indiferent de maniera ăn care a fost pusă.

    A fost ucis, într-adevăr, de supradoză... de supradoza de realitate ”literară”.
    Vă asigur că nu sunt asociat/afiliat/acolit al nici unui site literar sau măcar cu iz de literatură. A fost prima tentativă (neinspirată).

    Acum, pentru a vă răspunde la întrebare (motivul pentru care, de fapt, am dat buzna):
    Am citit versurile despre care am comentat și le-am recitit acum pentru a scrie aici și îmi sugerează același lucru: nemulțumire impotentă; adâncirea gândurilor săpînd fântâni îmi pare mai degrabă surpare sub propria lor greutate, decât drum spre lumină.
    Iar acum vin și vă întreb, la rândul meu: prin ce anume am săpat aproapele?
    Vi se pare cizelat sinonim cu profund?
    Vi se pare brut sinonim cu superficial?
    Vi se pare c-am clevetit, ca un viclean copil de casă ?
    Ușor ar fi fost s-o las baltă...
    Dar am n-am lăsat-o și mi-am luat-o.

    RăspundețiȘtergere
  2. Extraveral, mie chiar îmi place că mărunţeşti lucrurile. Răspunsul meu de-acolo, de la blogul cu Izvoare a fost pe măsură, cred! Sunt mulţi aşa zişi literaţi, dar doar cu numele;nu ştiu toate discuţiilede pe site, însă pe mine nu m-ai deranjat;întrebarea mea nu a fost timidă, dimpotrivă; cel care scrie îşi asumă critica, de orice fel!

    Am folosit fântâni în ideea de sursă care-mi adapă setea de lumină! Aşa am văzut în momentul acela!
    cu prietenie, anna
    (acum ştii unde mă găseşti)şi n-o lăsa baltă, atâta vreme cât ştii ce vrei să spui!

    RăspundețiȘtergere